[O1] Ciężko odpala na mrozie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • simekdg
    Classic
    • 2010
    • 26

    [O1] Ciężko odpala na mrozie

    Zamieszczone przez blind_walker
    Pomijając fizykę, to dlaczego ceny paliw w okresie letnim są zauważalnie wyższe?
    większy popyt - większa cena. Zwłaszcza benzyny się to tyczy.
  • gregor6
    Rider
    • 2008
    • 488
    • Volkswagen

    #2
    [O1] Ciężko odpala na mrozie

    Już kilka razu zdarzyło się, że auto po kilkugodzinnym postoju na lekkim mrozie ciężko odpala. Ostatnio myśląc że to wina akumulatora wymieniłem go na nowy. Dzisiaj auto stało 8 godzin w temperaturze -2 i zdrowo go przymuliło przy odpaleniu. Przymarza rozrusznik czy co :?:

    Komentarz

    • 2pac
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1476
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      moze swiece ?
      President Johnny II + President Florida/ ML-145
      O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
      OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        gregor6, filtr paliwa, świece żarowe - a jak odpali to równo slinik na poczatku pracuje?
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • gregor6
          Rider
          • 2008
          • 488
          • Volkswagen

          #5
          Zamieszczone przez piotrek_os
          filtr paliwa, świece żarowe
          Filt paliwa wymieniany jakieś 9000km temu a świec żarowych nie mam, bo to benzynka
          Zamieszczone przez piotrek_os
          a jak odpali to równo slinik na poczatku pracuje?
          Jak odpali to wszystko gra.
          Generalnie zachowuje się tak, jak przy słabym akumulatorze. Zakręcił ale bardzo ciężko.

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez gregor6
            Zamieszczone przez piotrek_os
            filtr paliwa, świece żarowe
            Filt paliwa wymieniany jakieś 9000km temu a świec żarowych nie mam, bo to benzynka
            Zamieszczone przez piotrek_os
            a jak odpali to równo slinik na poczatku pracuje?
            Jak odpali to wszystko gra.
            Generalnie zachowuje się tak, jak przy słabym akumulatorze. Zakręcił ale bardzo ciężko.
            ale objawy jak diesel....przy mroziku
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • 2pac
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1476
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_os
              świece żarowe
              on nie ma swiec zarowych :P tylko zaplonowe ;p
              President Johnny II + President Florida/ ML-145
              O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
              OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez 2pac
                Zamieszczone przez piotrek_os
                świece żarowe
                on nie ma swiec zarowych :P
                juz na to zrócił uwage. i wyzej napsalem, ze miałem na mysli diesla...bo objawy dieslowskie :szeroki_usmiech
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • gregor6
                  Rider
                  • 2008
                  • 488
                  • Volkswagen

                  #9
                  No to już mamy ustalone, że diesla nie mam Macie może jeszcze jakieś pomysły co to może być :?:

                  Komentarz

                  • kornat
                    Rider
                    • 2007
                    • 578

                    #10
                    gregor6, ja bym obstawiał na rozrusznik. Jak masz możliwość to sprawdź jeszcze ile V masz na aku po nocy. Może coś zżera prąd.

                    Komentarz

                    • gregor6
                      Rider
                      • 2008
                      • 488
                      • Volkswagen

                      #11
                      Aku po nocy ma jakieś 12,2V. Nie jest to zbyt wiele, ale jeżdżę tylko na krótkich odcinkach po mieście więc możliwe, że nie zdąży się doładować. Pobór też sprawdzałem i mam około 40mA. Zastanawia mnie jeszcze przy jakich obrotach włącza się ładowanie. U mnie gdzieś tak dopiero przy 2000 obr rozbłyskują lampy. Nie wiem czy tak ma być, czy jakiś regulator napięcia szwankuje albo coś innego.

                      Komentarz

                      • rss
                        L&K
                        • 2009
                        • 1098

                        #12
                        Zamieszczone przez gregor6
                        Aku po nocy ma jakieś 12,2V. Nie jest to zbyt wiele, ale jeżdżę tylko na krótkich odcinkach po mieście więc możliwe, że nie zdąży się doładować. Pobór też sprawdzałem i mam około 40mA. Zastanawia mnie jeszcze przy jakich obrotach włącza się ładowanie. U mnie gdzieś tak dopiero przy 2000 obr rozbłyskują lampy. Nie wiem czy tak ma być, czy jakiś regulator napięcia szwankuje albo coś innego.
                        Trafiony regulator owocowalby brakiem ladowania (lub za niskim napieciem) ewentualnie 'pulsowaniem swiatel', szczegolnie na malych obrotach.
                        Zmierz napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami, sprawdz napiecie paska alternatora, bo to 'rozblyskiwanie' powinno wystapic przy nizszych obrotach.
                        W ostatecznosci doladuj akumulator i sprawdz odpalanie wtedy.
                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                        _________________________________________
                        Do sprzedania:
                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                        zaciski do hamulcow 280mm.

                        Komentarz

                        • gregor6
                          Rider
                          • 2008
                          • 488
                          • Volkswagen

                          #13
                          Tak więc dzisiaj po nocy w garażu akumulator miał 12,2V. Po odpaleniu i włączeniu świateł (bez ładowania) miał 11,6V. Po przekroczeniu 2000rpm napięcie 14,4V. Napięcie paska ok.

                          Przy okazji prośba do adminów, moderatorów, generalnie wszechmogących, o przeniesienie tematu do Problemów i usterek ops: Nie wiem co mnie podkusiło umieszczając temat tutaj ops:

                          Komentarz

                          • szczuczyn332
                            Classic
                            • 2011
                            • 33

                            #14
                            witam . mam maly problem z moim diselkiem. Na mrozie ciężko zapalał więc wymieniłem mu świecę. teraz auto zapala praktycznie od razu ale na początku nierówno pracuje dopiero po około 5 s zaczyna normalnie pracować. Może wiecie co może byc tego powodem. jeden z mechaników powiedział mi, że odrazu wtryski do regeneracji
                            Paweł

                            Komentarz

                            • gregor6
                              Rider
                              • 2008
                              • 488
                              • Volkswagen

                              #15
                              Odświeżę trochę temat, bo problem rozrusznika powrócił. Co do ładowania sprawę już rozwiązałem. Okazało się, że miałem urwany przewód od alternatora i ładowanie włączało się dopiero po przekroczeniu 2000rpm. Dodatkowo nie świeciła kontrolka od ładowania. Ale wracam do rozrusznika. Całe lato nie miałem problemów z rozruchem. Teraz, jak temperatury trochę spadły, problem wrócił. Mianowicie pierwszy rozruch po nocy w garażu albo po 8 godzinnym postoju pod chmurką owocuje bardzo ciężkim pierwszym obrotem rozrusznika. Po tym mogę zgasić auto i już drugi raz odpala normalnie. Mechanik stwierdził, że może już być zabrudzony rozrusznik i szczotki do wymiany. Jak obstawiacie :?: Rozrusznik, czy może być coś jeszcze o czym nie pomyślałem :?:

                              Komentarz

                              Pracuję...